Jak spolu nový web
vytvoříme?

  • 1
    Zjistím, co potřebujete. Projdeme vaše představy, vize a cíle
    Na schůzce nebo po skype mi řeknete všechno o vaší službě či produktu. Jaké jsou vaše plány do budoucna. Kdo jsou vaši současní zákazníci, a jaké byste chtěli do budoucna. Koho vnímáte jako konkurenci, od které se chcete odlišit, a kdo vás naopak inspiruje. Bude mne zajímat, co od nového webu čekáte a jaké jsou vaše cíle.

První krok v bodech:

  • Hlavní cíle webu a vize do budoucna
  • Cílová skupina a její potřeby
  • Hodnota vaší služby/produktu
  • Konkurence
  • Příklady textů
  • 2
    Navrhnu obsah, strukturu webu a klíčová slova
    Na základě výstupů z prvního bodu navrhnu obsah a strukturu nového webu, která bude kromě potřeb cílové skupiny zpracovaná i tak, aby se v ní skvěle orientovaly vyhledávače Google a Seznam. Součástí struktury bude i obsahový návrh jednotlivých stránek (texty, fotky, grafika,...) a související klíčová slova, která jsou pro váš obor důležitá.

Druhý krok v bodech:

  • Hlavní klíčová slova pro vaše podnikání
  • Struktura webu (informační architektura)
  • Návrh obsahu jednotlivých stránek (texty, fotky, ikony, rozcestníky...)
  • 3
    Vytvořím prototyp webu aneb kde co bude
    Prototyp je prostorový návrh obsahu webu bez grafiky (barev, fotek). Je to důležitý mezikrok, který zajistí budoucí funkčnost webu. Na prototypu webu uvidíte, jak bude obsah seskládaný na jednotlivých stránkách (texty, fotky, nadpisy, navigace). Hlavní důraz je kladen na logické uspořádání obsahu tak, aby návštěvník získal všechny důležité informace, a na webu se jednoduše a rychle orientoval.

Třetí krok v bodech:

  • Plně funkční online prototyp webu, který si můžete proklikat
  • Prototyp všech hlavních typových podstránek
  • Navigační prvky webu
  • 4
    Zadání a spolupráce na tvorbě podkladů (texty, fotky, videa)
    Ze struktury a prototypu zjistíme, jaké obsahové materiály pro web potřebujeme - ať už se bude jednat o texty, fotky, loga či například video. Domluvíme se, jakým způsobem dáme obsah dohromady. Zda si chcete texty napsat sami nebo chcete využít služeb copywritera. Pokud se bude jednat například o osobní prezentační web, budeme potřebovat profesionální fotografie. Pro focení dostanete podrobné zadání s příklady vhodných fotografií, pozadí a formátů, které pro web potřebujeme. Nabízím i osobní asistenci při focení, díky čemuž budete mít jistotu, že budou fotky pro web perfektní napoprvé, což bohužel není pravidlem. Domluvíme se, jestli je potřeba zpracovat nového loga, originální ikony či jiné grafické prvky pro vaši vizuální identitu.

Čtvrtý krok v bodech:

  • Zadání pro texty (pro vás nebo copywritera)
  • Zadání pro focení (resp. fotografa)
  • Zadání pro grafické podklady (loga, ikony, video...)
  • 5
    Design webu
    Jakmile budeme mít k dispozici logo, fotky a texty, zpracuji grafický návrh webu. Vzhled webu je jednou z klíčových oblastí, která návštěvníka může okamžitě zaujmout nebo naopak odradit. Vizuální stránka webu je první dojem, kterému budeme věnovat velkou pozornost.

Pátý krok v bodech:

  • Grafický návrh webu na základě vizuální identity klienta
  • 6
    Plnění obsahu
    Po odsouhlasení designu webu graficky upravím všechny podstránky webu, které byly součástí prototypu, a naplním je reálným obsahem. Další podstránky si tvoří na základě šablony buď klient sám, nebo v jejich tvorbě po domluvě pokračuji já.

Šestý krok v bodech:

  • Plnění obsahu podstránek na základě podkladů dodaných od klienta (texty/fotky)
  • 7
    Školení práce s editorem
    Naučím vás (osobně nebo po skype), jak s vaším novým webem pracovat, protože díky vizuálnímu editoru si můžete obsah webu vytvářet a upravovat úplně sami.

Sedmý krok v bodech:

  • Osobní (skype) zaškolení práce s editorem
  • Tipy a triky pro rychlejší práci
  • Odkazy na nápovědu a výuková videa
  • 8
    SEO webu
    Chcete, aby váš web vaši potenciální zákazníci našli ve vyhledávání? Proto jsme v druhém bodě hledali klíčová slova, přes která vás možná hledají. Teď je na čase je použít na jednotlivých stránkách webu, tak jak to mají vyhledávače Google a Seznam rádi.

Osmý krok v bodech:

  • Globální SEO webu
  • SEO jednotlivých stránek (nadpisy H1, H2..., TITLE (titulek), DESCRIPTION (popis obsahu stránk), URL adresa)
  • Názvy obrázků a jejich ALT popisky
  • V případě zájmu zaškolení klienta do základů SEO pro další práci s webem
  • 9
    Sociální sítě
    V dnešním světě sociálních sítích je důležité se věnovat i tomu, jak se budou stránky zobrazovat ve chvíli kdy je vy (nebo kdokoliv jiný) bude sdílet například na Facebooku.

Devátý krok v bodech:

  • Nastavení FB atributů pro jednotlivé stránky
  • 10
    Kompletní kontrola webu a jeho spuštění
    Po naplnění webu je potřeba vše pořádně zkontrolovat (obsah, funkcionalitu) a finálně odladit všechny součástí webu. Nastavím také analytiky (Google Analytics a Google Search Console), díky kterým bude možné sledovat návštěvnost a jiné důležité statistiky webu v čase.

    DŮLEŽITÉ: Pokud se jednalo o redesign, je v tento moment klíčové, aby se přesměrovaly všechny původní URL adresy, jinak by došlo k výrazným SEO škodám.

    Všechno v pořádku? HURÁ! Web může do světa. Čas na sdílení na sociálních sítích, newsletter klientům... ale především NA OSLAVU! 🙂

Desátý krok v bodech:

  • Kompletní kontrola webu a nastavení stránek
  • Propojení s analytickými nástroji Google Analytics a Google search console
  • Spuštění webu
  • V případě redesignu přesměrování původních URL adres
  • 11
    FOLLOW UP po spuštění webu
    Za 1-2 měsíce zkontroluji statistiky v analytických nástrojích GA a GSC, jestli je všechno tak, jak má být. Následně si zavoláme a společně se pobavíme o tom, jak nový web z Vašeho pohledu funguje, jaké jsou zpětné vazby, případně, zda by bylo fajn něco lehce upravit.

Jedenáctý krok v bodech:

  • Kontrola dat v Google Analytics a Google Search Consoli
  • Skype hovor se zhodnocením fungování a zpětné vazby
  • Související drobné úpravy

Co se o mně říká?

„Jana Andrésková dělá přesně to, co na svém webu slibuje. Vytvoří vám web, který podpoří váš byznys a ukáže to nejlepší, co ve vás je. Cením si na ní, že o návrhu webu přemýšlí v širších souvislostech. Bere v úvahu cíle webu, ideálního zákazníka, obsahovou strategii, klíčová slova i ilustrační fotky. Její weby jsou nápadité, originální, lahodí oku a doopravdy fungují. Její služby vřele doporučuji zejména lidem, kteří svou internetovou prezentaci chtějí posunout na vyšší úroveň.“

Madla Čevelová

marketingová čarodějnice
www.cevelova.cz

Co všechno bude váš nový web umět?

Díky integrovanému profesionálnímu vizuálnímu editoru má váš web spoustu možností.

  • Plně responzivní design
    Web se bude skvěle zobrazovat na mobilech i tabletech. Dokonce můžete mít jiné obrázky na pozadí pro desktop a jiný pro mobil.
  • Jednoduchá úprava obsahu
    Pokud už jste někdy měli web, tak jste pravděpodobně zažili, že jste kvůli každé úpravě museli volat programátorovi. Stálo vás to spoustu času, peněz a nervů. S novým webem se jen přihlásíte a můžete přepisovat texty přímo v obsahu stránky, nahrávat nové obrázky a doplňovat nejnovější realizace a reference. Editor je kompletně v češtině!
  • SEO nastavení pro každou stránku
    U každé stránky můžete editovat její nastavení pro vyhledávače a získávat tak přirozenou návštěvnost z Google a Seznamu.
  • Blog, na kterém můžete publikovat skvělý obsah
    Rozumíte svému oboru? Víte, co zákazníky nejvíc zajímá? Na blog můžete psát články, které pomohou vašim potenciálním klientům s jejich dotazy a problémy. Na oplátku budete vnímáni jako odborníci z oboru, na které se lze s důvěrou obrátit.
  • Prodejní stránky pro vaše hlavní služby či produkty
    Pokud chcete zákazníka opravdu přesvědčit, dejte mu maximum obsahu, který ho může zaujmout - ať jsou to texty, fotky, videa - vše bude na stránkách skvěle odprezentované díky nejrůznějším obsahovým prvkům, které vizuální editor nabízí.
  • Automatický kalendář akcí
    Pořádáte akce, kurzy, přednášky nebo cokoliv dalšího? Mějte na webu kalendář akcí, který bude automaticky zobrazovat nejbližší akce a ty proběhlé bude zasouvat do archivu. A vás k tomu potřebovat nebude.
  • Propojení se sociálními sítěmi
    Aby byl web opravdu živý, propojte stránky se sociálními sítěmi a umožněte klientům se s vámi skamarádit a sledovat vás i tam.
  • Propojení s e-mailingovými nástroji
    Chcete se svými klienty komunikovat mailem? Můžete svůj web propojit s e-mailingovými nástroji Smartemailing, Mailchimp a dalšími.
  • Možnosti úprav a změn kdykoliv v budoucnu
    Když máte web na míru nebo použijete statickou šablonu, je potřeba při každé větší změně složitý zásah programátora, v horším případě úplně nový web. To se vám už nestane. V novém editoru můžete kromě úpravy obsahu dělat i velmi výrazné změny kdykoliv do budoucna: logo, fonty, barvy, fotky na pozadí, strukturu i rozložení stránek - to všechno upravíme, aniž by bylo potřeba web stavět znovu či přecházet na jiné řešení.

Kolik vytvoření webu stojí?

Dlouho jsem na webu ceny neměla, ale nakonec jsem se rozhodla, že ušetřím čas (a peníze) sobě i vám a rovnou si nalijeme čistého vína 🙂 Nedělám weby za stovky tisíc, ale za pár tisíc se pořádný web postavit taky nedá.

Nepracuji pro klienty, kteří chtějí web jen proto, že ho mají všichni, a tak nějak tuší, že by ho měli mít taky. Pro ně jsou mé weby drahé. Moji klienti si uvědomují, jak velkou moc má v dnešní době webová prezentace a jakou silou může web nakopnout jejich podnikání. Dokáží ocenit kvalitu a rozsah mé práce. Často jsou to také lidé, kteří už mají zkušenosti s webmastery a agenturami a vytvoření webu pro ně bylo dřív noční můrou. Teď hledají člověka, který jim bude skutečným partnerem, který dokáže pochopit jejich potřeby a kterému bude záležet na úspěchu jejich webu.

Každý projekt naceňuji individuálně.
Kompletní tvorba/redesign webu se pohybuje kolem 40 až 120 tisíc Kč.

Doplňkové služby

Návrh nového loga
• cena od 5 000 Kč

Originální ikony a grafické prvky
• cena od 500 Kč/ikonu

Grafika pro FB
• cena v hodinové sazbě 1300 Kč/hod

Osobní asistence při focení
• cena v hodinové sazbě 1300 Kč/hod

Kompletní plnění webu
• kompletní naplnění a úprava obsahu webu nad rámec základní kalkulace
• cena v hodinové sazbě 1300 Kč/hod

Michaela Weikertová (Mužíková)

copywriterka a obsahový stratég
www.michaelaweikertova.cz

„Vůbec by mě nenapadlo, jak rychle a přitom pohodově může vznikat prezentační web. Jana má jako webdesignérka spoustu oborových přesahů. Díky tomu web navrhne, kompletně vytvoří i sama spustí. To všechno asi za 2 měsíce. Navíc na platformě Mioweb, kde je možné jednotlivé stránky či texty pohodlně editovat. Asi nejvíc mě ale dostalo, jak od začátku do konce o každém prvku přemýšlí a automaticky nabízí víc, než já jako laik poptávám. Z praxe totiž vím, že to ani u větších a dražších agentur není pravidlem.“

Na čem weby stavím?

Každé technické řešení pro vytvoření webu má své klady a zápory. Pro můj způsob práce je ideální kombinace celosvětově nejpopulárnějšícho redakčního systému WordPress a vizuálního editoru, díky kterému se s obsahem a designem webu dá pracovat jednoduše a rychle. Většinu webů jsem postavila na českém MioWebu, ale můžeme použít i plugin Elementor PRO.

Elementor PRO - WP plugin s editorem

  • Přehledný, ale o něco složitější než MioWeb
  • Editor v češtině, ale návody a podpora v angličtině
  • Hosting ve vlastní správě nebo u spolupracující agentury
  • V případě vlastního hostingu roční paušalní platba

MioWeb - český editor pro Wordpress

  • Jednoduchý a přehledný
  • Editor, návody i podpora v češtině
  • Hosting u poskytovatele mioweb.cz
  • Roční paušální platba viz ceník

Web je hotový! Co bude dál?

Průběžná spolupráce

Je skvělé, že s pomocí editoru můžete web spravovat a měnit sami, ale při větších úpravách klienti často ocení, že zpracuji formu a design nového obsahu tak, aby s webem opravdu ladil. Průběžnou spolupráci klientům, pro které jsem vytvořila web,
nabízím v hodinové sazbě 1300 Kč/hod.

Chcete jít do tvorby webu se mnou?

Dostupnost

Aktualizováno 04/2023

Prostor pro nové projekty mám od června 2023. Máte projekt, který hoří, a opravdu rádi byste spolupracovali se mnou? Napište mi.