Jak spolu váš nový web vytvoříme?
Společně najdeme a dostaneme na web to nejlepší, co můžete klientovi nabídnout. Spojíme to s vaší osobností a hodnotami. Zohledníme váš obor i potřeby vašich klientů.
1. Nezávazná seznamovací konzultace
První krok v bodech:
• Vyplnění dotazníku
• Očekávání klienta a možnosti spolupráce
• Návrh rozpočtu a času
2. Projdeme podrobně vaše vize a cíle
3. Navrhnu obsah a strukturu webu
4. Vytvořím prototyp webu aneb kde co bude
5. Zadání a spolupráce na tvorbě obsahu
6. Logo a vizuální styl
7. Design webu
8. Plnění obsahu
9. Školení práce s editorem
10. SEO webu
11. Sociální sítě
12. Kontrola webu a jeho spuštění
DŮLEŽITÉ: Pokud se jednalo o redesign, je v tento moment klíčové, aby se přesměrovaly všechny původní URL adresy, aby stránky neztratily pozici ve vyhledávání.
13. FOLLOW UP po spuštění webu
Jak spolu váš nový web vytvoříme?
Společně najdeme a dostaneme na web to nejlepší, co můžete klientovi nabídnout. Spojíme to s vaší osobností a hodnotami. Zohledníme váš obor i potřeby vašich klientů.
- 1Nezávazná seznamovací konzultaceNa základě poptávky vám zašlu dotazník, abych si udělala základní představu o vašem projektu. Následně se potkáme na online či osobní konzultaci, kde se pobavíme o možnostech spolupráce. Výsledkem první konzultace je odhad rozpočtu i času. Teprve potom se rozhodnete, zda chcete spolupráci zahájit.
První krok v bodech:
- Vyplnění dotazníku
- Očekávání klienta a možnosti spolupráce
- Návrh rozpočtu a času
- 2Projdeme podrobně vaše představy, vize a cíleNa schůzce nebo online..... mi řeknete všechno o vaší službě či produktu. Jaké jsou vaše plány do budoucna. Kdo jsou vaši současní zákazníci, a jaké byste chtěli do budoucna. Koho vnímáte jako konkurenci, od které se chcete odlišit, a kdo vás naopak inspiruje. Bude mne zajímat, co od nového webu čekáte a jaké jsou vaše cíle.
Druhý krok v bodech:
- Hlavní cíle vašeho podnikání a vize do budoucna
- Cílová skupina a její potřeby
- Hodnota vaší služby/produktu
- Odlišnost od konkurence
- 3Navrhnu obsah a strukturu webuNa základě výstupů z prvního bodu navrhnu obsah a strukturu nového webu, která bude kromě potřeb cílové skupiny zpracovaná i tak, aby se v ní skvěle orientovaly vyhledávače Google a Seznam. Součástí struktury bude i obsahový návrh jednotlivých stránek (kde budou jaké texty, fotky...) a související klíčová slova, která jsou pro váš obor důležitá.
Třetí krok v bodech:
- Hlavní klíčová slova pro vaše podnikání
- Struktura webu (informační architektura)
- Návrh obsahu jednotlivých stránek (umístění textů, fotek, rozcestníků)
- 4Vytvořím prototyp webu aneb kde co budePrototyp je prostorový návrh obsahu webu bez grafiky (barev, fotek). Je to důležitý mezikrok, který zajistí budoucí funkčnost webu. Na prototypu webu uvidíte, jak bude obsah seskládaný na jednotlivých stránkách (texty, fotky, nadpisy, navigace). Hlavní důraz je kladen na logické uspořádání obsahu tak, aby návštěvník získal všechny důležité informace, a na webu se jednoduše a rychle orientoval.
Dostat tam slovo "systém" "struktura". Hlavní přínos prototypu je v tom, že díky němu si lze dobře představit / tvořit obsah / dobře formulovat, jaký obsah bude na webu potřeba.
Proč je prototyp bez barev? Abychom řešili pouze obsah a jeho rozložení a nerozptylovali se grafikou (barvami, fotkami atd.). Jakmile je dobře rozmyšlený prototyp, teprve pak dává smysl začít řešit grafiku.
Čtvrtý krok v bodech:
- Plně funkční online prototyp webu (černobílý bez grafiky), který si můžete proklikat
- Prototyp všech hlavních typových podstránek
- Navigační prvky webu
- 5Zadání a spolupráce na tvorbě podkladů (texty, fotky, videa)Ze struktury a prototypu zjistíme, jaké obsahové materiály pro web potřebujeme - ať už se bude jednat o texty, fotky, loga či například video. Domluvíme se, jakým způsobem dáme obsah dohromady. Zda si chcete texty napsat sami nebo chcete využít služeb copywritera. Pokud se bude jednat například o osobní prezentační web, budeme potřebovat profesionální fotografie. Pro focení dostanete podrobné zadání s příklady vhodných fotografií, pozadí a formátů, které pro web potřebujeme. V rámci doplňkových služeb nabízím i osobní asistenci při focení, díky čemuž budete mít jistotu, že budou fotky pro web perfektní napoprvé, což bohužel není pravidlem. Domluvíme se, jestli je potřeba zpracovat nového loga, originální ikony či jiné grafické prvky pro vaši vizuální identitu.
Pátý krok v bodech:
- Zadání pro texty (pro vás nebo copywritera)
- Zadání pro focení (resp. fotografa)
- Zadání pro grafické podklady (loga, ikony, video...)
- 6Logo a vizuální stylVzhled webu je jednou z klíčových oblastí, která návštěvníka může okamžitě zaujmout nebo naopak odradit. Vizuální stránka webu je první dojem, kterému budeme věnovat velkou pozornost.
Šestý krok v bodech:
- Dostanu logo a vizuální styl od klienta
- NEBO
- Tvořím logo a vizuální styl (fonty, barvy, grafické prvky)
- 7Design webuJakmile budeme mít k dispozici logo, fotky a texty, zpracuji grafický návrh webu. Vzhled webu je jednou z klíčových oblastí, která návštěvníka může okamžitě zaujmout nebo naopak odradit. Vizuální stránka webu je první dojem, kterému budeme věnovat velkou pozornost.
Sedmý krok v bodech:
- Grafický návrh webu na základě vizuální identity klienta
- 8Plnění obsahuPo odsouhlasení designu webu graficky upravím všechny podstránky webu, které byly součástí prototypu, a naplním je reálným obsahem. Další podstránky si tvoří na základě šablony buď klient sám, nebo v jejich tvorbě po domluvě pokračuji já.
smazat možnost plnění stránek klientem
Osmý krok v bodech:
- Plnění obsahu podstránek na základě podkladů dodaných od klienta (texty/fotky)
- 9Školení práce s editoremNaučím vás (osobně nebo online), jak s vaším novým webem pracovat, protože díky vizuálnímu editoru si můžete obsah webu vytvářet a upravovat úplně sami.
Devátý krok v bodech:
- Osobní nebo online zaškolení práce s editorem
- Tipy a triky pro rychlejší práci
- Odkazy na nápovědu a výuková videa
- 10SEO webuChcete, aby váš web vaši potenciální zákazníci našli ve vyhledávání? Proto jsme v druhém bodě hledali klíčová slova, přes která vás možná hledají. Teď je na čase je použít na jednotlivých stránkách webu, tak jak to mají vyhledávače Google a Seznam rádi.
Desátý krok v bodech:
- Globální SEO webu a SEO jednotlivých stránek
- Názvy obrázků a jejich ALT popisky
- V případě zájmu zaškolení klienta do základů SEO pro další práci s webem
- 11Sociální sítěV dnešním světě sociálních sítích je důležité se věnovat i tomu, jak se budou stránky zobrazovat ve chvíli kdy je vy (nebo kdokoliv jiný) bude sdílet například na Facebooku.
Devátý krok v bodech:
- Nastavení FB atributů pro hlavní stránky
- 12Kompletní kontrola webu a jeho spuštěníPo naplnění webu je potřeba vše pořádně zkontrolovat (obsah, funkcionalitu) a finálně odladit všechny součástí webu. Nastavím také analytiky (Google Analytics a Google Search Console), díky kterým bude možné sledovat návštěvnost a jiné důležité statistiky webu v čase.
Desátý krok v bodech:
- Kompletní kontrola webu a nastavení stránek
- Propojení s analytickými nástroji Google Analytics a Google search console
- Spuštění webu
DŮLEŽITÉ: Pokud se jednalo o redesign, je v tento moment klíčové, aby se přesměrovaly všechny původní URL adresy, aby stránky neztratily pozici ve vyhledávání.
- 13FOLLOW UP po spuštění webuZa 1-2 měsíce zkontroluji statistiky v analytických nástrojích GA a GSC, jestli je všechno tak, jak má být. Následně si zavoláme a společně se pobavíme o tom, jak nový web z Vašeho pohledu funguje, jaké jsou zpětné vazby, případně, zda by bylo fajn něco lehce upravit.
Jedenáctý krok v bodech:
- Kontrola dat v Google Analytics a Google Search Consoli
- Online hovor se zhodnocením fungování a zpětné vazby
- Související drobné úpravy
Co všechno bude váš nový web umět?
Díky integrovanému profesionálnímu vizuálnímu editoru má váš web spoustu možností.
- Variabilní design a obsahWeb ladíme v průběhu celého procesu se ujasňují všechny obsahové i designové prvky webu, které se vzájemně ovlivňují.... díky vizuálnímu editoru můžeme prvky upravovat kdykoliv v průběhu práci i po skončení... doplnit text
- Jednoduchá úprava obsahu - spojit s prvním bodemPokud už jste někdy měli web, tak jste pravděpodobně zažili, že jste kvůli každé úpravě museli volat programátorovi. Stálo vás to spoustu času, peněz a nervů. S novým webem se jen přihlásíte a můžete přepisovat texty přímo v obsahu stránky, nahrávat nové obrázky a doplňovat nejnovější realizace a reference. Editor je kompletně v češtině!
- Plně responzivní designWeb se bude skvěle zobrazovat na mobilech i tabletech. Dokonce můžete mít jiné obrázky na pozadí pro desktop a jiný pro mobil.
- SEO nastavení pro každou stránkuU každé stránky můžete editovat její nastavení pro vyhledávače a získávat tak přirozenou návštěvnost z Google a Seznamu.
- Propojení s e-mailingovými a prodejními nástrojiChcete se svými klienty komunikovat mailem? Můžete svůj web propojit s e-mailingovými nástroji Smartemailing, Mailchimp a dalšími.
- Web poroste s vámiMožnosti úprav a změn kdykoliv v budoucnu. Když máte web na míru nebo použijete statickou šablonu, je potřeba při každé větší změně složitý zásah programátora, v horším případě úplně nový web. To se vám už nestane. V novém editoru můžete kromě úpravy obsahu dělat i velmi výrazné změny kdykoliv do budoucna: logo, fonty, barvy, fotky na pozadí, strukturu i rozložení stránek - to všechno upravíme, aniž by bylo potřeba web stavět znovu či přecházet na jiné řešení.
Kolik vytvoření webu stojí?
Moji klienti si uvědomují, jak velkou moc má v dnešní době webová prezentace a jakou silou může web nakopnout jejich podnikání. Dokáží ocenit kvalitu a rozsah mé práce. Často jsou to také lidé, kteří už mají zkušenosti s webmastery a agenturami a vytvoření webu pro ně bylo dřív noční můrou. Teď hledají člověka, který jim bude skutečným partnerem, který dokáže pochopit jejich potřeby a kterému bude záležet na úspěchu jejich webu.
Budu vám průvodcem / nebudete v tom sami / přehledné kroky / neztratíte se.
Myslím i na to, co klienta nenapadne. Nečekám na to, co klient zadá. Aktivně navrhuji, co všechno je v obsahu potřeba.
Každý projekt naceňuji individuálně.
Kompletní tvorba/redesign webu se pohybuje kolem 40 až 120 tisíc Kč.
Je to všechno?
Co všechno budete pro svůj nový web potřebovat?
- Logo, fonty, barvyPokud už jste někdy měli web, tak jste pravděpodobně zažili, že jste kvůli každé úpravě museli volat programátorovi. Stálo vás to spoustu času, peněz a nervů. S novým webem se jen přihlásíte a můžete přepisovat texty přímo v obsahu stránky, nahrávat nové obrázky a doplňovat nejnovější realizace a reference.
- Grafické práceůalsdfkjasdůflkasjdfůlak • cena v hodinové sazbě 1300 Kč/hod, náhledové obrázky pro sdílení na FB, šablony pro FB
- Osobní asistence při focení• cena v hodinové sazbě 1300 Kč/hod
- FotografieText odrážky
- Texty a korekturyText odrážky
Doplňkové služby
Grafika pro FB
• cena v hodinové sazbě 1300 Kč/hod, náhledové obrázky pro sdílení na FB, šablony pro FB
Osobní asistence při focení
• cena v hodinové sazbě 1300 Kč/hod
doplnit z bodu xxx 🙂
Na čem weby stavím?
Každé technické řešení pro vytvoření webu má své klady a zápory. Pro můj způsob práce je ideální kombinace celosvětově nejpopulárnějšícho redakčního systému WordPress a vizuálního editoru, díky kterému se s obsahem a designem webu dá pracovat jednoduše a rychle. Většinu webů jsem postavila na českém MioWebu, ale můžeme použít i plugin Elementor PRO.
Elementor PRO - WP plugin s editorem
- Přehledný, ale o něco složitější než MioWeb
- Editor v češtině, ale návody a podpora v angličtině
- Hosting ve vlastní správě nebo u spolupracující agentury
- V případě vlastního hostingu roční paušalní platba
MioWeb - český editor pro Wordpress
- Jednoduchý a přehledný
- Editor, návody i podpora v češtině
- Hosting u poskytovatele mioweb.cz
- Roční paušální platba viz ceník
Web je hotový! Co bude dál?
Průběžná spolupráce
Je skvělé, že s pomocí editoru můžete web spravovat a měnit sami, ale při větších úpravách klienti často ocení, že zpracuji formu a design nového obsahu tak, aby s webem opravdu ladil. Průběžnou spolupráci klientům, pro které jsem vytvořila web,
nabízím v hodinové sazbě 1300 Kč/hod.
Jaký je postup při tvorbě webu?
SEZNAMOVACÍ FÁZE:
1. Napíšete mi, že máte zájem o web
Napište mi na jana@andreskova.cz a já vám na oplátku pošlu svůj webový dotazník, abych se dozvěděla víc o vás a vašem projektu. Jakmile mi pošlete vyplněný dotazník, domluvíme se na online schůzce.
2. Potkáme se online na seznamovací schůzce
Pobavíme o tom, co od naší spolupráce očekáváte a jaké jsou vaše hlavní cíle, co se týká nového webu. Potřebuji si udělat konkrétní představu kvůli harmonogramu i rozpočtu. Je pro mne také důležité, abychom vzájemně zjistili, jestli si sedneme.
3. Pošlu vám návrh spolupráce a rozpočtu
A vy si rozmyslíte, jestli do toho společně půjdeme nebo ne.
Chcete jít do tvorby webu se mnou?
Dostupnost
Aktualizováno 01/2023
Prostor pro nové projekty mám od konce března 2023. Máte projekt, který hoří, a opravdu rádi byste spolupracovali se mnou? Napište mi.
Tvorba webu | Reference | Ukázky webů | Konzultace | O mně | Spolupráce | Kontakt
© 2022 Jana Andrésková | Ochrana osobních údajů